نامش سید علی است

امام زمان
تاريخ : پنج شنبه 23 خرداد 1392برچسب:,

نامش سید علی است . حدود شش سال است که به قم آمده و با جدیت تمام درس می خواند. اینجا اساتید بزرگی مثل سید روح الله خمینی و آقای طباطبایی و ..... درس می دهند و سید علی هم خوشحال است که می تواند از محضر این بزرگان استفاده کند .

به پدرش خیلی علاقه دارد و پدر هم به او خیلی علاقه دارد. گاهی برایش نامه می نویسد و از حالش باخبر می شود. گاهی اوقات هم برای پابوسی حضرت رضا علیه السلام و دیدار پدر و مادر درس و بحث را رها می کند و راهی مشهد می شود. آخرین نامه ای که برایش نوشته اند باعث نگرانی و ناراحتی او شده است؛ چون خبر داده اند که چشمان پدر به علت "آب مروارید" نابینا شده است.

پدر نیاز به مراقبت دارد و سید علی هم می داند که پدر به خاطر انس خاصی که به او دارد قلبا دوست دارد سید علی برای مراقبت به مشهد برگردد.

سید علی خیر دنیا و آخرت خود را در قم می بیند ولی وضعیت پدر هم او را غمگین و مردد ساخته است . نمی داند چه کاری وظیفۀ اوست؛ با یکی از اساتید اهل معرفت مشورت می کند. استاد به سید علی دلداری می دهد و می گوید: " عقیدۀ من این است که شما برای خدمت به پدر به مشهد بروید؛ خدا قم را  به مشهد می آورد یعنی آنچه خدا میخواهد در قم به شما بدهد در مشهد به شما بدهید. "

بیان استاد به دلش می نشیند و دست از تحصیل در محیط ممتاز قم می کشد و به مشهد برمی گردد.

پدر سید علی از علمای معروف مشهد است و عمری را با کتاب مأنوس بوده و اکنون نابینایی باعث شده که نتواند کتاب بخواند. سید علی علاوه بر مراقبت از پدر ، گاهی در طول روز مدتی را برای پدر کتاب می خواند و پدر بسیار خرسند است که هم صحبتش سید علی است. سید علی در کنار رسیدگی به امورات پدر به درس و بحث خود هم می پردازد.

خدمت سید علی به پدرش اگرچه پاداش اخروی عظیمی دارد ولی خداوند در دنیا هم اجر فداکاری سید علی را می دهد.

سید علی در این مورد می گوید: "به مشهد رفتم و خدای متعال توفیقات زیادی به ما داد. به هرحال به دنبال کار و وظیفه خود رفتم. اگر در زندگی توفیقی داشتم، اعتقادم این است که ناشی از همان نیکی است که به پدر و مادرم انجام داده ام. "

امروز همۀ دنیا سید علی را می شناسند.

کتابچه آرامش بهاری (طرح نوروز 92 )



نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:






برچسب‌ها: <-TagName->

نویسنده مطلب علی